Keskkonnamõju hindamine

Keskkonnamõju hindamine viiakse läbi olulise keskkonnamõjuga tegevustele, näiteks suuremate infrastruktuuriobjektide ja tööstusobjektide kavandamisel. Keskkonnamõju on oluline, kui see võib eeldatavalt põhjustada looduskeskkonnas pöördumatuid muutusi või seada ohtu inimese tervise ja heaolu, kultuuripärandi või vara. KMH tuleb alati teha keskkonnamõju hindamise ja keskkonnajuhtimissüsteemi seaduse (KeHJS) § 6 lõikes 1 nimetatud tegevuste korral, kuid paljudel juhtudel saab alguse kaalutlusotsusena läbi KMH eelhindamise protsessi. KMH tulemusi arvestatakse tegevusloa andmise üle otsustamisel, sh loatingimuste seadmisel.

KMH-d saab juhtida üksnes juhtekspert, kes omab KMH litsentsi. Juhtekspert koordineerib ekspertrühma tööd.

Kobras OÜ meeskonnas on kaks KMH litsentsiga juhteksperti: Urmas Uri (KMH litsents nr KMH0046) ja Noeela Kulm (KMH litsents nr KMH0159). KMH läbiviimine on protsess, mille läbiviimisel teeme järjepidevalt koostööd arendaja, tegevusloa väljaandja ja teiste asjassepuutuvate osapooltega (Keskkonnaamet, Terviseamet, avalikkus jt).

Näiteid tehtuid töödest (KMH-d):

  • Eesti Maaülikooli Limnoloogiakeskuse muuli  rekonstrueerimise keskkonnaloa taotluse keskkonnamõju hindamine (2024). Tellija: Eesti Maaülikool
  • Purtse jõel Püssi paisu juures kalade läbipääsu tagamiseks vajalike tööde keskkonnaloa taotluse keskkonnamõju hindamine (2023). Tellija: Keskkonnaagentuur
  • Narva-Jõesuu väikesadama ehituse, süvendustööde ja hooldussüvendustööde keskkonnamõju hindamine (2023). Tellija: Narva-Jõesuu Linnavalitsus
  • Rautina oja süvendamise ja kaldajoone muutmise keskkonnaloa taotluse keskkonnamõju hindamine (2023). Tellija: Mõõnikso Talu FIE
  • Tartu maakonnas Kastre vallas Aardla külas Aardla liivakarjääri mäeeraldise kaevandamisloa taotluse keskkonnamõju hindamine (2023). Tellija: OÜ Inest Invest
  • Pedeli (esimese) paisjärve ja Pedeli teise paisjärve süvendamise keskkonnaloa taotluse keskkonnamõju hindamine (2022). Tellija: Valga Vallavalitsus
  • Peri oja paisutatud osa süvendamise keskkonnaloa taotluse keskkonnamõju hindamine (2022). Tellija: Põlva Vallavalitsus
  • Tartu linnas Supilinna tiigi puhastamise keskkonnamõju hindamine (2022). Tellija: Tartu Linnavalitsus
  • Endise Püssi PPK (praeguse AS Repo Vabrikud) prügila sulgemise keskkonnamõju hindamise aruanne (2020). Tellija: AS Repo Vabrikud
  • Vaivara ohtlike jäätmete käitluskeskuse prügila sulgemise keskkonnamõju hindamise aruanne (2018). Tellija: Keskkonnaagentuur
  • Vaivara ohtlike jäätmete käitluskeskuse keskkonnakompleksloa nr L.KKL.IV-29520 muutmise taotluse keskkonnamõju hindamise aruanne (2018). Tellija: Aktsiaselts EcoPro
  • Jääkreostusobjektide inventariseerimine 2014-2015. Kroodi oja jääkreostuse ohutustamisega kavandatud tegevuste keskkonnamõju hindamise aruanne (2016). Tellija: Keskkonnaministeerium. Meie tehtud, EKUK OÜ blanketil ja märgitud EKUK teostajaks. Erki – kas ja kuidas saame kasutada enda referentsina? Töö on allkirjastatud ainult meie (Rinaldo ja Urmas) poolt.
  • Ainja liivamaardla Ainja II liivakarjääri maavara kaevandamise keskkonnamõju hindamise aruanne (2017). Tellija: Forestonia OÜ
  • Jääkreostusobjektide inventariseerimine 2014-2015. Kroodi oja jääkreostuse ohutustamisega kavandatud tegevuste keskkonnamõju hindamise aruanne (2016). Tellija: Eesti Keskkonnauuringute Keskus OÜ
  • Endise Rakke lubjatehase prügila sulgemiskava keskkonnamõju hindamine (2015). Tellija: Nordkalk AS
  • Riigi põhimaantee 4 (E67) Tallinn-Pärnu-Ikla Kernu ümbersõidu km 37-42 eelprojektiga kavandatavate tegevuste  keskkonnamõju hindamine (2015). Tellija: UAB Kelprojektas